sobota, 10 maja 2014

TaiChiChuan

Ostatnio doświadczyłem dziwnego uczucia ,jak to mówią o uczucia trzeba dbać a więc do rzeczy .
Od dłuższego czasu moją uwagę przykuwa Tai Chi jak nie którym wiadomo a nie wtajemniczonych informuję iż jest w prostych słowach mówiąc takie cywilne Kung Fu .Właśnie a co to takiego jest to Kung Fu i tutaj cytat z wiki :Kung-fu (z jęz. chiń. 功夫, Gōngfu) – w języku chińskim oznacza osiągnięcie wysokiego poziomu umiejętności w jakiejś dziedzinie. Natomiast zbiorowym określeniem wszystkich odmian chińskiej sztuki walki jest wushu. Za pośrednictwem środków masowego przekazu doszło do pewnego zniekształcenia, polegającego na odejściu …...................
i tak dalej. Swoją drogą ciekawa sprawa który z nas mówię tu o chłopakach i proszę mnie tu nie posądzać o anty feminizm,więc który z nas po obejrzeniu czy to 1 czy 10 razy filmu Wejście Smoka
nie chciał od razu tak kopać z pełnego obrotu .Czy powalać 3 a może nawet 10 przeciwników tak tak wielu z nas miało takie proste marzenia nie jakiś tam ipod czy tablet nasze marzenia w tamtych czasach ograniczały się do pieczenia kartofli na osiedlowej górce .Była ona miejscem spotkań wszystkich kolegów i zawsze było wiadomo gdzie ich znaleźć bez komunikatu w komórce ….......
abonent nie dostępny ….........i bądź tu człowieku mądry.
Ale odszedłem za bardzo od tematu,miałem tutaj mówić o Tai Chi konkretnie mam na myśli TaiChi Chuan staram się być dokładny ponieważ zapewne pełna nazwa ma tu ogromne znaczenie a nie chce nikogo urazić. Więc wracając do Tai Chi postanowiłem zrealizować marzenie z dzieciństwa i przyjrzeć się temu dokładnie czyli z bliska tak lepiej widać.

Sprawdziłem w internecie to akurat
jest dobry wynalazek ,gdzie i kiedy można zobaczyć taki trening a najlepiej gdyby można było wziąć w nim udział. Okazało się że owszem więc zadzwoniłem pod numer wskazany w necie telefon odebrał Pan Marek który prowadzi zajęcia w mieście L. przedstawiłem się i powiedziałem całą prawdę czyli o co mi chodzi .Pan Marek zadał mi kilka pytań w celu sprecyzowania moich nazwijmy to zainteresowań ponieważ jak się okazało w moim rozumieniu i tak to sobie tłumaczę jest Tai Chi cywilne i jeszcze bardziej cywilne czyli mogące służyć jako samoobrona i nazwa własna typowe toczenie kuli relaksacyjne. Po ustaleniu że jestem zainteresowany walką umówiłem się na trening jeszcze tego samego dnia dojazd zajął mi ok 15 minut łącznie z parkowaniem więc byłem trochę wcześniej. Kiedy już zaparkowałem zacząłem się zastanawiać co ja tu robię i czy na pewno dam radę a może się zbłaźnię kto wie nowe środowisko,nowi nieznani ludzie nie wiadomo jak mnie przyjmą a może potraktują jak wroga .
Z tego co się zorientowałem w rozmowie z Panem Markiem grupa już istnieje od kilku miesięcy więc zapewne w miarę dobrze się znają i pewnie już ćwiczą dość dobrze a tu pojawia się ktoś kto robi zamieszanie na treningu. Wiem jak to wygląda gdy przyjdzie ktoś nowy bo sam również trenuję zupełnie coś odmiennego nawet skrajnego od Tai Chi a mianowicie Krav Maga ,mam w tym duże doświadczenie a jakiś czas temu pokusiłem się nawet o zdanie egzaminu instruktorskiego z wynikiem pozytywnym. Ale wracając do Tai Chi Chuan i mojego pierwszego treningu szatnia jak szatnia sam trening odbywa się on na dużej sali gimnastycznej spoko duża przestrzeń jest czym oddychać i nawet jak człowiek się zmęczy to może się nawet bardzo nie spoci. Dokładnie nie wiedziałem co mnie czeka ale na w razie W przygotowałem się jak na swój trening,czyli butelka wody i ręcznik do ocierania potu z czoła to podstawa,bez tego nie ma po co iść na trening Kravki
Jak się później okazało nie było takiej potrzeby ale jak to mówi klasyk lepiej mieć niż nie mieć,
w grupie byli zarówno kobiety jak i męszczyźni około 18 osób plus ja,tak więc przebrałem się w szatni i udałem się na salę w celu pobrania mojej pierwszej lekcji Kung Fu . Cdn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz